Om Odense Letbane
Nabo til letbanen
Trafik

Cykelsti syd for SDU bliver spærret – og sporarbejdet går i gang

31. oktober 2018

 

Torsdag 1. november bliver cykelstien langs Killerup Rende på strækningen mellem Munkebjergvej og SDU spærret. Det er nødvendigt, fordi letbanens byggeplads på de sydlige dele af campusområdet bliver udvidet.

Senere skal der desuden bygges nyt sundhedsvidenskabeligt fakultet i området, der binder SDU sammen med Nyt OUH. Først når dette byggeri er færdigt, forventes cykelstien at genåbne.

 

Her er de 16 navne til Odenses letbanetog

 

Mens cykelstien syd for SDU er lukket for gennemkørsel, er det blandt andet muligt at benytte cykelstien tæt på Forskerparken, hvis man skal fra Munkebjergvej til universitetet.

Husk at du altid kan få vist den anbefalede cykelrute til SDU på odenserundt.dk/påcykeltilsdu - eller se kortet herunder:

 

(Artiklen fortsætter under billedet)

 

Samtidig med at cykelstien lukker, begynder arbejdet med at anlægge skinner og stationer på Campusvej også.

I forbindelse med sporarbejdet på Campusvej vil der kun være to steder, man som fodgænger eller cyklist kan krydse vejen: Ved SDU’s hovedindgang samt ved Cortex Park.

I første omgang bliver gravet ud til den såkaldte ’sporkasse’, som er letbanens betonfundament. Derefter bliver sporkassen støbt, skinner bliver lagt i, stationerne bliver bygget, og der bliver sat kørestrøm op.

Dette sporarbejde vil vare frem til efteråret 2019 på strækningen gennem SDU.

 

Følg arbejdet på Campusvej - tilmeld dig nyhedsbrevet her

 

 

Relaterede nyheder

  • Sikkerhed for letbanens naboer

    Sikkerhed for letbanens naboer

    Når du som nabo skal pudse vinduer, rense tagrender eller flytte – så er det vigtigt, at du ikke kommer for tæt på letbanens kørestrøm eller opholder dig i letbanens spor.
    14. maj 2021
  • Test af lys på letbanens stationer

    Test af lys på letbanens stationer

    Foreløbigt henlægger letbanens stationerne i mørke. Dog var der forleden test af lyssætningen på den kommende Parkering Odense Syd-station, så lyset kunne ses i praksis og lyskilderne kunne finjusteres.
    12. maj 2021
  • Grøn bølge skal få letbanen hurtigere gennem byen

    Grøn bølge skal få letbanen hurtigere gennem byen

    Alle 56 lyskryds, som letbanen kører igennem, er blevet bygget om, så de er klar til den nye trafikant. Dermed er det muligt at opnå en såkaldt 'run time' på 42 minutter på hele letbanen.
    3. maj 2021
  • Hvorfor tuder letbanen?

    Hvorfor tuder letbanen?

    Naboer og forbipasserende har undret sig over, at der af og til kommer en meget høj lyd fra letbanetogene, når de kører test på strækningen til IKEA. Det er der en særlig årsag til.
    27. april 2021

Så langt er vi nået

Instagram @byenibevaegelse