Letbanens sommerkøreplan træder i kraft fra uge 27 – mandag den 29. juni.
Det betyder, at der på hverdage mellem kl. 08 og 18 er tog hvert 10. minut - frem for hvert 7,5 min. som normalt.
I de tidlige morgentimer, kl. 05-08, samt om aftenen, fra kl. 18, er der tog hvert 15. minut.
I weekender er der uændret kørsel på lørdage hvert 10. minut (kl. 09-18).
På søndage sker der en ændring - med 10 minutters frekvens kl. 11-18 og 15 minutters frekvens resten af dagen.
Feriekøreplanen gælder frem til udgangen af uge 32 – fredag den 7. august.
Fra mandag den 10. august (uge 33) er letbanen tilbage med normal køreplan og 7,5 minuts drift på hverdage.
Samtidig bliver køreplanen udvidet med flere afgange - primært i weekenderne. Nærmere detaljer om dette følger senere på sommeren.
Odense Letbane ønsker alle en rigtig god sommer : )